راهنمای خرید مولتی متر و بررسی نکات مهم آن

ما در این مقاله سعی داریم شما را با کلیت دستگاه مولتی متر و راهنمای خرید مولتی متر آشنا کنیم؟ اکثر افرادی که به تازگی وارد رشته برق و الکترونیک شده اند و می خواهند وارد بازار کار شوند ممکن است از خود بپرسند مولتی متر چی بخرم؟ و چه مولتی متری مناسب کار من است؟ یا اینکه بهترین مارک مولتی متر دیجیتال چیست؟

فروشگاه مشهد ابزار در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین مولتی متر دیجیتال که مناسب کار شماست را خرید فرمائید. چند نکته در هنگام خرید مولتی متر می بایستی در نظر داشته باشید در زیر عنوان شده است اما اولین نکته ای که می بایستی مد نظر داشته باشید نوع نیاز شماست. یعنی باید بدانید در چه شرایطی نیاز به استفاده از این مولتیمتر را دارید؟ برای مثال شما یک برق کار حرفه ای هستید و یا فقط برای بررسی مشکلات برقی وسایل خانگی نیاز به خرید این دستگاه دارید.

آمپدانس ورودی

  • اگر قطعات الکترونیکی حساس مورد آزمایش است پیشنهاد ما این است که یک مولتی متر با امپدانس ورودی بالا برای تست های دقیق تر انتخاب شود.

ظرفیت انرژی

  • قبل از مراجعه به مرکز خرید مولتی متر می بایستی حتما از میزان ظرفیت انرژی و حداکثر ولتاژی که دستگاه بدون آسیب می تواند اندازه گیری کند، اطلاع داشته باشید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.

اندازه گیری دما

  • اگر در حین اندازه گیری نیاز به رویت مداوم دما دارید می بایستی یک مولتی متر حرفه ای با قابلیت دمای دو دیفرانسیل تهیه فرمائید.

آنالوگ یا دیجیتال

  • یکی از نکات مهم دیگر در هنگام خرید آنالوگ یا دیجیتال بودن مولتی متر است. این دو مدل از لحاظ کارآیی تفاوت چندانی ندارند اما از لحاظ دقت اندازه گیری، گستره مولتی متر، میزان مقاومت و قیمت ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

گستره مولتی متر به معنای کمترین تغییر در ولتاژ مورد اندازه گیری توسط دستگاه می باشد. مولتی مترهابوتست پیشنهاد فروشگاه مشهد ابزار به شما مهندسان عزیز می باشد. زیرا مولتی تسترهای این برند علاوه بر قیمت مناسب دارای دقت اندازه گیری بسیار بالا هستند. یعنی خطا در عملکرد محصولات این برند بسیار کم است و عدد به دست آمده قابل اطمینان می باشد.

هرچقدر دقت دستگاه بالاتر باشد، تست و اندازه گیری دقیق تر و مطمئن تر است. مساله دیگر مقاومت الکتریکی مولتی متر که یکی از پارامترهای مهم در هنگام خرید است می بایستی مورد توجه قرار گیرد. ممکن است به محض اتصال یک مولتی متر به یک مدار الکترونیکی فعال، اتصال خیلی قوی حاصل شود و بر روی عملکرد مدار تاثیر منفی بگذارد. به این دلیل مولتی متر دچار خطا می شود و عدد غلط را نمایش می دهد.

بررسی ویژگی های مولتی متر

  • محدوده اندازه گیری: هرچه محدوده اندازه گیری بالاتر باشد دستگاه صنعتی تر و قیمت آن مسلما بالاتر است.
  • ایمنی دستگاه: تمامی تجهیزات اندازه گیری می بایستی دارای استانداردهای خاص و بین المللی باشند. با خرید مولتی متر کلمپی ایمنی کار تا حد زیادی انجام می شود.